Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Var tredje reklamkrona till tidningshusen

Publicerad: 13 Maj 2015, 07:44

Morgonpressens digitala annonsintäkter fortsätter att öka. Starkast växer intäkterna från de mobila sajterna.


Ämnen i artikeln:

TU

Totalt omsatte morgonpressens digitala annonsintäkter drygt 150 miljoner kronor, en ökning med mer än 10 miljoner kronor jämfört med det första kvartalet 2014.

Starkast var ökningen inom landsortspressen som ökade med drygt 15 procent under perioden.

”Dagspressens annonsintäkter från de mobila sajterna fortsätter att växa starkast”, berättar TU:s chefsanalytiker Tobias Hedström. ”Tillväxten för landsortspressens mobila sajter var en fördubbling jämfört med året innan.”

Dagspressen fortsatte att vara annonsörernas främsta kanal för att nå konsumenterna. Var tredje reklamkrona investerades i tidningshusen.

”Tidningarnas kanaler fortsätter att vara annonsörernas främsta kanal för att nå ut med sina budskap”, konstaterar Tobias Hedström. ”Med förflyttningen till de digitala kanalerna kommer tidningarna fortsatt stå starka.”

Ämnen i artikeln:

TU

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.