Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Var fjärde annonsör köper mer 2012

Publicerad: 28 November 2011, 12:55

Den finansiella oron till trots var fjärde annonsör ska öka sina köp 2012 enligt en undersökning från Sveriges Annonsörer.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

”Konsumenternas köpkraft har ökat de senaste åren. Detta har, trots höjda räntekostnader för många hushåll, resulterat i att det finns mer pengar för konsumtion”, säger Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer i ett pressmeddelande.

Främst planerar de att öka sina investeringar på nätet samt i sociala medier och sökmarknadsföring.

57 procent av annonsörerna kommer att ligga på samma nivå som i år. 15 procent kommer att dra ner på sina reklamköp nästa år och 3 procent vet inte hur de ska agera.

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.