Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Var fjärde annonskrona mäts inte

Publicerad: 28 Februari 2013, 06:47

Mer än var fjärde annonsör har inte koll på vad de får för sina pengar. Det visar en ny undersökning från Sveriges Annonsörer.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Mäter ni effekterna av er marknadskommunikation, till exempel genom tracking, nollmätning eller eftertester?

Frågan ställdes till Sveriges Annonsörers medlemsföretag och svaren visar att många inte har koll på effekten av deras köp.

Med tanke på att drygt 60 miljarder kronor investerades i marknadskommunikation förra året, varav våra medlemsföretag står för drygt hälften, är det ett nederlag. Det betyder alltså att effekten av 16 miljarder kronor minst aldrig följs upp, kommenterar Erik Huss, kommunikationschef på Sveriges Annonsörer, resultatet i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.