Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Valprogrammen hade fler tittare än Melodifestivalen

Publicerad: 26 September 2014, 11:11

De valrelaterade programmen sågs av 7,1 miljoner tittare under valrörelsen. Det är fler än Melodifestivalen och dess olika deltävlingar.


Drygt 7,1 miljoner tittare såg något fristående valprogram under perioden 23 juli – 14 september, enligt MMS.

”Det första Riksdagsvalet med omfattande tv-sändningar på webben har utan tvekan varit en prövning för TV-kanalerna som fått konkurrens från bland annat Expressen TV och Aftonbladet TV. Sammantaget kan man konstatera att tv-kanalerna klarat denna utmaning väl. Valprogrammen i tv har nämligen nått drygt 7,1 miljoner tittare och utöver detta har tittandet på valprogram och klipp om valet varit omfattande på SVT Play och TV4 Play”, säger MMS vd Magnus Anshelm, i ett pressmeddelande.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.