Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Valannonsering lyfter storstadspressen

Publicerad: 7 April 2014, 10:34

Citypaketet med DN, GP och Sydsvenskan ökade sin försäljning med 15 procent första kvartalet.


Ämnen i artikeln:

Citypaketet

Ökningen skedde både på print och digitalt, och intresset för opinionsannonsering var stort.

”Företag och organisationer använder morgontidningarna för att nå ut med opinionsbildande budskap till landets beslutsfattare. Att opinionsannonseringen ökar är ytterligare ett tecken på tidningarnas starka ställning bland viktiga målgrupper, säger Citypaketets vd Leslie Marsden i ett pressmeddelande.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se


Ämnen i artikeln:

Citypaketet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.