Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Vad står S för, Amelia Adamo?

Publicerad: 1 Mars 2010, 13:45

I torsdags kom första numret av tidningen S, som ges ut av Bonniers med Ameila Adamo som executive publisher.


Ämnen i artikeln:

Sveriges TelevisionSAmelia Adamo

– Det står för Snackisar.

Inte för Skvaller som en del har trott?

Neej! Inte alls. Vår konkurrent svensk Damtidning har föreslagit att det står för Stulet, Smaklöst och Skåpmat.

Men Snackisar är rätt svar?

Ja, det står för snackisar, och för smarthet. Vi vill bli Sveriges smarta snackistidning. Även om ordet skvaller blivit mer rumsrent i Sverige vill jag hellre att vi ses som en ”People”.

Hur kändes det att bläddra i första numret?

Jag tycker att det blev bra till 75 procent. Allt kan inte bli perfekt till första numret.

Vad vill du förbättra?

Jag vill ha lite mer egna stories och större exklusivitet. Lite mer människor som inte är så omskrivna, svårflörtade kändisar. Men i stort sett är jag nöjd.

Hur har det gått med annonsförsäljningen?

Vi har faktiskt sålt bra i den allmänna upphetsningen. Den här typen av tidningar brukar inte rosa annonsmarknaden, med tanke på det har vi sålt bra.

Hur säljer ni tidningen?

Det är en 14-dagarstidnig, och den säljs i butik till kampanjpriset 19 kronor, sedan kommer den att kosta 29 kronor.

Vi har satsat mycket på marknadsföringen eftersom det är stenhård konkurrens i det här segmentet, eller grynhård som det heter nu för tiden.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.