Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Vad ska loggan symbolisera, Anders Sjösten?

Publicerad: 9 April 2010, 10:57

Nu är loggan för Mediekompaniet klar. Den vassaste i branschen hävdar ledningen för det nya stora annonspaketet vars vd är Anders Sjösten.


   Oj, en bra fråga. Först namnet, ett M och ett K förståss. Sedan ska det vara en logga som andas energi och framåtriktade ambitioner. Kaxig. Ett bra exempel på ett bra formspråk. Men man kan alltid ha åsikter om färg och form givetvis.

Vad ska den fyllas med?
   I det absolut kortaste perspektivet de starka varumärken som ingår (Land & Rike, Stormarknadspress, Dagspres Direkt och Tidningsnätet).
   På längre sikt nya kombinationer och nya discipliner som vi inte vet vilka de är i dag. Kanske tv till exempel. Det beror på vilka aktiva val våra ägare gör.

Hur mycket har det kostat att ta fram den?
   Det är inga jättelika pengar. Jag skulle gissa på en veckas jobb för en person.

Blir det någon brakfest nu för att fira loggan?
   Nej vi ska smyga igång verksamheten. Och sätta den på marknaden genom vår närvaro.

Ja, det har varit en smygstart för er
   Visst men med tanke på att det presenterades den 3 februari av ägarna så har vi bara haft två och en halv månad på oss.

Men nog var du väl lite förberedd innan?
Ha ha, jo lite förberedd var jag. Det kan man säga.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.