Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Vad har du gjort för svensk morgonpress, Owe Ericson?

Publicerad: 11 Mars 2011, 12:59

Svea har utsett Owe Ericson, chef för DN:s Göteborgskontor, till den säljare som gjort mest för svensk morgonpress.


Egentligen handlar det väl om att jag varit ute mycket och pratat med mediebyråer och reklambyråer, och att jag inte bara sålt DN utan också pratat väldigt mycket morgonpress.

Jag har tydligen sålt för 27 miljoner till Sveapaketet förra året.

Vad är det du pratar om?

Jag pratar väldigt mycket om styrkorna vi har, inte bara om pris och räckvidd.

Vilka är styrkorna?

Förtroendet självfallet, och snabbheten, många tror att tv är snabbt, men med Svea når du hela Sverige på 48 timmar. Morgontidningen innehåller alla viktiga nyheter, så nyheter om produkter hör självklart hemma här. Man är också van att läsa en morgontidning, så det är den naturliga platsen för komplicerade budskap.

Svea delar ut priset till säljare på tidningar och paket som har möjlighet att sälja Svea, exempelvis DN, GP, och Mediekompaniet. Kriterierna är bland annat hur många offerter som säljaren skickat, antalet affärer, den största affären, mediebyrå- och kunddragningar. Priset är en vandringspokal och ett resestipendium.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.