Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Vad är poängen med qr-koderna, Sundsvalls Tidning?

Publicerad: 5 Mars 2012, 12:48

Sundsvalls Tidning puffar för sina säljare med hjälp av annonser med qr-koder.


Ämnen i artikeln:

Sundsvalls Tidning

Vi ville hitta närheten med det rörliga materialet. Så när vi skulle marknadsföra våra säljare tänkte vi att varför inte göra det med hjälp av qr-koder, säger Katarina Joneström, säljchef på Sundsvalls Tidning.

Hur har det gått?

Nja, lite så där. Det har kommit en del positiva kommentater. Men vi skulle nog börjat med en qr-skola som förklara för läsarna vad qr-koder är för någonting.

Har många hittat sidorna med hjälp av qr-koderna?

Vi har inte kollat det ännu. Men det ska vi göra.

(Uppdatering, nu har filmerna som qr-koderna går till visats omkring 200 gånger)

Har fler testat att använda det?

Ja! Vi har kört en annonsfilm från en lokal Statoil-handlare.

Var det hans egen ide?

Det var en säljare som kom på det, Joakim Buhlér.

Ämnen i artikeln:

Sundsvalls Tidning

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.