Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Vad är framgångsreceptet för Allers, Lotta Hylander?

Publicerad: 5 Februari 2009, 14:13

Allers nådde 551 000 exemplar i senaste räckviddsmätningen och närmar sig talen för Land och Icakuriren.


Ämnen i artikeln:

Sveriges TelevisionAllers

– Vi gör en bra tidning med ett väl grenomarbetat material. Vi kommer inte med pekpinnar och vi skriver om vanliga människor som gjort bra saker i livet.

Är Allers räckviddsframgång ett bevis på familjetidningens renässans?
­ Renässans skulle betyda att familjetidningarna varit undangömda någonstans. Nej, de har snarare alltid varit starka.

Vad är Allers starka sidor?
­ Vi skriver om hobby och inredning. Vi har recept och vårt korsord är storsäljare. Två år i rad har vi också givit ut ett särskilt julmagasin, och genom det hittat också yngre tjejer som tycker om det materialet.

Hur förnyar och föryngrar ni läsekretsen?
­ Ja, det gäller att hitta de yngre men också behålla våra trogna läsare. Många yngre har haft Allers i föräldrahemmet och upptäcker att de saknar tidningen när de flyttar hemifrån. Och vi försöker hitta det som intresserar i tiden, just nu är det att göra egna smycken. Vi kombinerar det med det klassiska handarbetet så tycker både våra äldre och yngre läsare att de får lära något nytt.

Och kampanjer?
­ Vi har kampanjer som alla andra förstås, men vårt mål är att vi ska vara lönsamma.

{embed class_sfx=-inner&where=category&where_id=22}

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Sveriges TelevisionAllers

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.