Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

UNT stärker säljet

Publicerad: 17 Januari 2018, 13:16

Johan Cassman, ansvarig utgivare på systertiteln UppsalaTidningen, blir säljchef med personalansvar för delar av Upsala Nya Tidnings (UNT) försäljningsorganisation. UPPDATERAD


Ämnen i artikeln:

UNT

Ansvaret som övergripande chef över annonsförsäljningen på UppsalaTidningen, som ingår i samma koncern som UNT, behåller Johan Cassman. Men det ansvariga utgivarskapet övertas av UNT:s redaktionschef och tillförordnade ansvariga utgivare Roger Berglund.

– Rollen som ansvarig utgivare har varit väldigt rolig och lärorik för mig vilket jag fick ha i beaktande när jag tog beslutet att ta en ny tjänst. Men, det känns otroligt tryggt både för mig och mina medarbetare på redaktionen att Roger Berglund tillträder efter mig, säger Johan Cassman.

Han ser fram emot sitt nya uppdrag, som han tillträder 1 februari:

– Som Uppsalabo och Upplänning ligger UNT mig väldigt varmt om hjärtat då den på något sätt följt med mig stora delar av livet. Jag har även tidigare haft UNT som arbetsplats så det också kul att komma tillbaka. När det gäller mitt nya uppdrag som säljchef på UNT är det något jag verkligen ser fram emot då jag där tillsammans med ett väldigt duktigt säljteam kommer att få möjlighet att utveckla våra affärer med nya och befintliga kunder.

Han kommer att arbeta under försäljningschefen Sandra Ohlsson som är den som rekryterat honom.

– Johan har en gedigen printbakgrund och har ett bra kontaktnät i såväl Uppsala som i Uppland. Han har ett modernt ledarskap, är driven och har ett högt engagemang i allt han gör. Med Johans printbakgrund och min bakgrund där jag arbetat digitalt i många år så tror jag att det blir en väldigt bra matchning för UNT, säger Sandra Ohlsson till Medievärlden.

Vad är huvudsyftet med förändringarna i säljorganisationen?

– Tjänsten som säljchef har varit vakant sedan augusti. Jag har själv gått in och tagit hand om arbetsuppgifterna, men för att kunna lägga mer krut på strategiska frågor och öka tempot på våra digitala affärer så är det nu hög tid att få in en permanent kraft på den här tjänsten.

Hur förändras din roll i samband med det här?

– Jag får nu tillfälle att fokusera mer på det övergripande, strategiska försäljningsarbetet och utveckla vår digitala affär, säger Sandra Ohlsson.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

UNT

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.