Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

UNT:s tioöringar blev en rejäl slant

Publicerad: 17 December 2014, 07:09

UNT lovade skänka tio öre för varje besökare på någon av mediehusets sajter under veckan som Musikhjälpen pågick. Och det blev en rejäl slant till slut.


Ämnen i artikeln:

MusikhjälpenUNT

Vi hade nästan 400 000 besökare totalt, säger Therese Löfgren, event- och sponsoransvarig på UNT.

Vilket skulle ha inneburit att UNT skänkte 40 000 kronor till Musikhjälpen och kampen mot Aids. Men det blev mer.

Vi rundade av uppåt och skänkte 50 000 kronor.

I sju dagar höll Musikhjälpen till på Stora torget i Uppsala. Programledarna Kodjo Akolor, Linnea Henriksson och Petter Alexis sända live hela tiden. Dessutom var det gästartister, konserter och andra evenemang och initiativ för att samla in pengar.

Det blev sammanlagt 347 initiativ av uppsalaborna, vi var bäst i hela landet.

Therese Löfgren är supernöjd med resultatet och hoppas att det blir en repris nästa år.

Vecka 48 hade UNT.se och mobil.UNT.se enligt KIA-index närmare 217 000 unika besökare.

UNT skänker pengar för varje besökare

Ämnen i artikeln:

MusikhjälpenUNT

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.