Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

UNT:s nya kampanj Hela inleds med Valborg

Publicerad: 29 April 2014, 11:05

UNT drar igång sin största kampanj någonsin, med vinjetten "Hela bilden". Den inleds med "Hela Valborg" inför valborgsfirandet.


Ämnen i artikeln:

UNT

Valborgsfirandet i Uppsala är en stark tradition som drar flera hundra tusen firare. Då passar UNT på att lansera sin nya kommunikationskampanj ”Hela bilden”

Det är vår största kampanj någonsin, Tanken är att belysa all bevakning vi gör, i alla kanaler, och få läsarna att ta del av mer material, säger UNT:s marknadschef Daniel Fixelius.

Med kampanjen upplyser UNT om vilken bevakning som sker i vilka plattformar, och hur de kompletterar varandra. Det skapas också en undersajt där all valborgsbevakning samlas.

Tanken är att sedan ta konceptet vidare vid andra stora nyhetshändelser, det kan vara ”Hela Premiären” eller ”Hela Konserten” till exempel.

Kampanjen är gjort i samarbete med reklambyrån Zellout.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

UNT

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.