Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Ung och kvinna – är hon attraktiv, Mikael Nestius?

Publicerad: 29 Maj 2009, 09:58

Orvesto Näringsliv bekräftar bilden som gratistidningarna City och Metro själva har att man attraherar yngre och kvinnor i högre grad än äldre och män.


Ämnen i artikeln:

Orvesto NäringslivSveriges Television

–    Det beror på vilken affärsmodell man har. Om man är HM eller Lindex är det bra, om man säljer Jaguar är det inte bra.
–    Så här har det varit sedan vi och Metro startade. Dagliga gratisutdelade tidningar når yngre och kvinnor.
–    Morgontidningarna börjar få problem på det här området, att de framför allt attraherar äldre.

Unga och kvinnor står för progressivitet.

–    Jo, men det är inte konstigt att vi når dem. Det handlar om kommunikationer, det är framför allt unga och kvinnor som åker kollektivt. Män kör oftare bil.

Hur går det för Stockholm City nu?

– Med tanke på alla förändringar ser maj bra ut intäktsmässigt. Det har frestat på för läsarna med de omgörningar vi gjort. Därför var det spännande med Orvesto Näringsliv och vi väntar på nästa Orvesto Konsument.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.