Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Två miljoner har nappat på dealarna

Publicerad: 14 mars 2014, 06:51

I dag passerar Schibstedsbolaget Let´s deal två miljoner genomförda försäljningar. Mest poppis är erbjudanden från hamburgarkedjor.


Ämnen i artikeln:

Lets deal

Totalt har 4 189 företag erbjudit sina varor och tjänster sedan starten för fyra år sedan. 12 285 erbjudanden har publicerats på sajten.

Statistiken visar att svensken är piggast på att göra affärer där på tisdagar. Men vad som går hem bäst varierar. Stockholmare nappar på event och upplevelser, i Göteborg går fika och luncher bäst. Malmöiter gillar hamburgare och bowling. I Norrköping går också hamburgare bra men kombinerat med turridning på islandshästar. Linköpingsbor satsar på tandundersökningar och tatueringar.

70 procent av de som köpt något på Let´sdeal är kvinnor. Snittåldern ligger på 37 år.

Sammanlagt visar topplistan att 36 738 personer har nappat på erbjudanden från McDonalds och Burger King.

13 176 handlat barnsaker på lekmer.se och 14 294 köpt keramiska knivset.

Ämnen i artikeln:

Lets deal

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News