Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Två digitala chefer om att tjäna pengar på nätet

Publicerad: 15 Januari 2009, 14:01

Idag skriver både Sören Karlsson, chefredaktör på hd.se och Thomas Mattsson, chef för Expressen Digitala Medier på sina respektive bloggar om möjligheterna för tidningsföretag att tjäna pengar på nätet.


Ämnen i artikeln:

Thomas MattssonJoakim Jardenberg

Thomas Mattsson inlägg är en lång uppräkning av vad ett tidningsföretag inte kan göra, och vad som inte räcker, men lämnar en strimma av hopp i slutet med möjligheten att låta leverantörer betala för tilläggstjänster.

Sören Karlsson är inte mer optimistisk när han kommenterar Thomas Mattssons inlägg på sin blogg på hd.se.

Det är däremot Joakim Jardenberg som skrivit ett antal inlägg i ämnet, bland annat ett med rubriken ”Så ska vi tjäna pengar på nätet (mer än vi någonsin gjort på papperstidningen)”.

Samma gäller Same same but different, bland annat i inägget ”Leta affärsmodeller där nätet driver” som också publcierades i Medievärlden.
Axel Håkansson

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.