Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Två bidrag i hästväg vann Best YET

Publicerad: 9 Mars 2011, 10:07

I går avgjordes reklamtävlingen Best Yet. Den hemliga uppdragsgivaren var ATG. Här kan du se de segrande bidragen.


Två team representerar Sverige i EM-finalen i Kroatien. Dels Elisabeth Fischer och Anders Nyberg från SWE med motiveringen:

Två idélösningar gick ut på att handgripligt visa vad som kan hända när man styckar upp ett spelmonopol. I det här fallet gillar vi den vindlande balansgången mellan torra fakta och slakten av en folkrörelse.

Det andra teamet blir Tommi Lindholm och Hanna Samara från SCP Göteborg med motiveringen:

I kontrasten mellan en snäll och rar ingång och ATGs något tuffare värden väcker den här annonsen vårt intresse. Budskapet är koncist och rakt. Nyttan med ATG blir tydlig och hästen är med eller nej, det är den ju inte.

Tävlingen arrangerades av TU och Mediekompaniet.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.