Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

TV4-gruppen förstärker reklam-tv-verksamheten

Publicerad: 13 April 2016, 06:38

Affärsenheten reklam-tv får ny ledningsgrupp med den operativa chefen Mathias Berg i toppen.


Ämnen i artikeln:

TV4C MoreTV4-gruppen

Samtidigt blir Fredrik Arefalk ny kanalchef för samtliga av TV4-Gruppens linjära kanaler, Jannike Croona Broman blir planeringschef för reklam-tv och David Bustos går in som tjänsteägare för TV4 Play.

Genom förändringarna vill den operativa chefen Mathias Berg snabba på den digitala omställningen och arbetet med att utveckla och TV4-Gruppens position.

Utmaningarna på tv-marknaden är stora, men de möjligheter vi står inför är betydligt större, och den kraftiga digitala tillväxten från förra året fortsätter. säger Mathias Berg, som leder TV4:s nya ledningsgrupp samt är chef för TV4 Play, i ett pressmeddelande.

I den nya ledningen ingår förutom Mathias Berg, Fredrik Arefalk och Jannike Croona Broman också försäljningsdirektör Malin Häger, distributionschef David Österlund och Carola Lundell, chef tillväxtaffärer.

Medievärlden har tidigare berättat om TV4:s omorganisation som bland annat lett till att man samlat affärsområdet i ett moderbolag, Bonnier Broadcasting under ledning av Casten Almqvist. Samtidigt beslöts att koncentrera affärsansvaret till två affärsenheter reklam-tv (TV4) och betal-tv (C More).

Med en ny organisation, en ny och förstärkt ledningsgrupp och med en lång rad satsningar på både innehåll och teknik ökar vi nu tempot i vår digitala omställning, så vi på allvar kan leverera plattformsoberoende tv på bästa sätt för alla våra användare och därigenom också stärka positionen som den bästa partnern för annonsmarknaden, säger Mathias Berg.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV4C MoreTV4-gruppen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.