Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

TV3 slåss om lokala annonser

Publicerad: 31 Maj 2011, 10:41

TV3 utökar antalet regioner till tjugo och börjar därmed slåss med den lokala morgonpressen om annonserna.


Ämnen i artikeln:

TV3

Idag finns Tv3 i sex lokala regioner men redan i början av 2012 hoppas kanalen kunna erbjuda TV3 lokalt i 20 regioner. Det skriver dagensmedia.se.

Expansionen betyder hårdare konkurrens för den lokala morgonpressen runt om i landet. Den ökande konkurrensen från tv och internet har lett till att morgonpressen 2010 tog hem mindre än hälften av investeringarna på de lokala annonsmarknaderna, något som aldrig tidigare hänt, enligt dagensmedia.se. TV4 har varit mycket framgångsrika på den lokala marknaden, som Medievärlden tidigare berättat om.

Även Kanal 5, som i dagsläget finns i fyra regioner, ligger i startgroparna när det gäller att utöka. Även här beräknas expansionen ske i början av 2012.

TV4 Sverige tar andelar och börjar sälja Play

TV4 Plus blir lokal idag

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

TV3

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.