Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

TU:s nya varumärke

Publicerad: 3 Maj 2016, 11:28

För sex år sedan bytte Tidningsutgivarna varumärke till TU. Nu byter TU logotyp till TU Medier i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Jeanette GustafsdotterTU

För sju år sedan bytte Tidningsutgivarna varumärke till ett färgskimrande TU. Nu utvecklas varumärket igen när TU blir TU Medier i Sverige.

Den tekniska utvecklingen har gjort mediebranschen konvergent och även våra medlemmar. Vi representerar alla typer av mediehus idag. Framförallt dagspress men även tidskrifter, nyhetssajter och andra digitala publikationer. Vi är allas branschorganisation inom mediefrågor som rör opinion, juridik, analys m.m. och det vill vi visa tydligare i vår logotyp, säger TU:s vd Jeanette Gustafsdotter.

TU skiftar färg

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Jeanette GustafsdotterTU

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.