Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

TS vill revidera framtiden

Publicerad: 10 Januari 2007, 13:46

TS har byggt upp en särskild avdelning och rekryterat en ny chef, Charlotte Thür, som ska jobba med digitala medier. Utvecklingsarbetet leds av affärsrådgivaren Per-Olof Sundqvist. - Vi vill inte bara revidera webb, utan alla typer av nya kanaler, vi vill vara i fronten, säger han.


TS har redan ett kanalintyg som sammanställer mediets trafik från olika kanaler: print, webb, radio, nyhetsbrev. Nu vill man gå vidare och införa en mer omfattande revidering. Utvecklingen sker i samarbete med andra TS-organisationer i Europa.
– I en värld där det händer så mycket måste någon förklara vad det är som faktiskt levereras. Man måste kunna visa annonsörerna vad utgivarna erbjuder, i alla sina kanaler. Annars är risken att det blir enpartsförsäljning. Alla annonsörer inte har resurser nog att sätta sig in i detta, säger Per-Olof Sundqvist.

Just nu jobbar han med att titta på olika modeller. Målet är att tillsammans med andra TS-organisationer i Europa hitta en internationell standard att enas kring, eftersom digitala medier är en mer global angelägenhet än print.
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.