Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

TS startar säljutbildning

Publicerad: 13 Februari 2015, 13:25

Vad behöver kunderna? Och vad kan vi erbjuda? Två centrala frågor för mediesäljarna i det utbildningsprojekt som TS nu drar igång tillsammans med Smart Company.


Ämnen i artikeln:

TS

Det handlar egentligen om en överlevnadsutbildning, säger Thomas Juréhn, media director på Smart Company.

Syftet med kursen, som har namnet TS Sales Academy, är att förvandla annonssäljarna till affärsskapare. Målet är att genomföra minst fyra utbildningsomgångar under året. Som förhoppningsvis ska ge nya intäkter till medieföretagen direkt är arrangörernas förhoppning.

Eftersom vi ska jobba med skarpa case, säger Thomas Juréhn.

I utbildningen, som är på två dagar, ska säljarna bland annat få grundläggande kunskaper i hur försäljning i digitala kanaler fungerar, vad är automatiserade annonsbörser, retargeting och sökordsmarknadsföring? En stor del av tiden kommer också att användas till rollspelsövningar.

Kommer den här utbildningen att ge nya intäkter eller handlar den om att säkra gamla?

Den ska fånga in nya pengar. De gamla finns ju snart inte längre, säger Thomas Juréhn.

Huvudansvarig för utbildningen är TS.

Vi har fått önskemål från flera håll om en sådan här utbildning, säger Maria Rosengren, vd för TS.

Branschen står inför stora utmaningar. Den här kursen hjälper till att stärka hela varumärket, inklusive papperstidningen, vilket är viktigt när företagens historiska roll inte längre är lika självklar.

Ämnen i artikeln:

TS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.