Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

TS blir del av Kantar Sifo

Publicerad: 29 Januari 2019, 11:32

Yvonne Pernodd vd Kantar Sifo. Foto: Press

Marknadsundersökningsföretaget Kantar Sifo gör en satsning på Media Audits och lägger därför TS Mediefakta i samma organisation. Bolaget tror att efterfrågan på revision av digitala kanaler kommer att öka.


Ämnen i artikeln:

TS

TS Mediefakta, som ägts till 97,5 procent av Kantar Sifo, flyttas nu in i marknadsundersökningsbolaget. Syftet är att stärka Sifos erbjudande för revision av mediers upplagor.

–  Genom att integrera bolagen helt och hållet kan vi bättre nyttja Sifos mediekompetens. Där finns mer digital kompetens, vilket gör det lättare att bygga ut verksamheten inom Media audits. Det blir lättare att göra bättre saker när bolagen sitter ihop, säger Kantar Sifos vd Yvonne Pernodd.

TS kommer att fortsätta ansvara för revision av upplagor inom tryckt media, men ska tillsammans med Kantar Sifo utveckla den digitala revisionen. Den marknaden tror Yvonne Pernodd kommer att växa framöver.

– Den är lite trög. Det handlar mycket om att annonsköparna ska börja kräva att det finns revision i alla kanaler – även i de digitala. Vi är övertygande att det kommer framöver. Det kanske det inte blir på det traditionella sättet utan mer systemcertifieringar och andra typer av tjänster, säger hon.

Lucas De Vivo

Reporter

Ämnen i artikeln:

TS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.