Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Trögt på alla nordiska reklammarknader

Publicerad: 18 Oktober 2013, 08:17

De nordiska reklammarknaderna minskade med 1,9 procent första halvåret 2013 jämfört med samma period i fjol. Det visar nya siffror från IRM.


Ämnen i artikeln:

IRM

De totala reklamköpen i nordiska medier uppgick till 4,8 miljarder euro för årets första sex månader.

Norge är det land där företagen lägger ner mest pengar på reklam per invånare, 260 euro för första halvåret 2013. Två är Sverige med 189 euro, sedan följer Danmark med 177 euro och Finland med 130 euro.

De nordiska reklammarknaderna upplever en utdragen lågkonjunktur och det är först under nästa år de kan växa återigen. Det säger IRMs analyschef Tobias Hedström. Men inte ens då kommer alla länder uppvisa tillväxt.

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.