Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Trögt för Media Norge – ingen börsintroduktion

Publicerad: 29 Augusti 2008, 11:34

Det blir ingen börsintroduktion av Media Norge i höst. Orsaken är den nedåtgående utveckling som marknaden har visat på sistone. Dessutom vill man koncentrera resurserna till etablering av koncernen.


Det går inte riktigt som Schibsted önskar med Media Norge. Först var det Mediainspektionen som satte käppar i hjulet för den nya koncernen – ett problem som nu är löst.

Därefter var det Adresseavisen som inte vill sälja sin andel i annonssajten Finn.no. Och nu är det alltså introduktionen av Media Norge på Oslo Börs som skjuts upp.

I ett meddelade till börsen skriver Schibsted detta:

– Huvudorsaken till att börsintroduktionen skjuts upp är behovet av att koncentrera mediehusens resursanvändning i den närmaste framtiden till att etablera bolaget och de operationella utmaningarna. Detta behov har förstärkts av större osäkerhet i annonsmarknaden.

Även det dåliga klimatet på Oslo Börs är, enligt börsexperter, en av orsakerna till fördröjningen av introduktionen.

När Media Norge kommer att börsintroduceras är fortfarande oklart.
Christer  Källström

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.