Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Tredagars-City framgångsrik hos läsare och annonsörer

Publicerad: 3 Februari 2009, 08:18

Stockholm Citys övergång till tredagarstidning har varit framgångsrik, heter det i ett pressmeddelande från Bonnier AB. Enligt senaste hade förra veckans torsdagstidning 622 000 läsare.


Ämnen i artikeln:

Bonnier

Målet att nå fler lokala annonsörer har också uppnåtts. Totalt har tidningen under perioden september-december fått mer än 200 nya annonsörer.

När tidningen gick över till tredagarsutgivning var målet att nå ett nollresultat för fjolårets sista fyra månaderna. September sägs ha överträffat förväntningarna, men sedan slog den globala ekonomiska krisen till.  Resultatet för det tredje tertialet blev  -4,3 mkr.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Bonnier

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.