Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Tre svenska tidningar nominerade till globalt marknadspris

Publicerad: 13 Mars 2012, 06:47

Tre svenska bidrag är med och kämpar om vilka tidningar i världen som gjort den bästa marknadsföringskampanjen.


Ämnen i artikeln:

DNExpressenGP

Den världsomspännande tävlingen arrangeras av International Newsmedia Marketing Association (INMA), en organisation inriktad på att utveckla medieföretagens marknadsföring och försäljning.

I kategorin varumärkeskännedom på flera plattformar i klassen mellan 75 000 och 300 000 ex finns två svenska tidningar med: Expressen med sin buss och Göteborgs-Posten med kampanjen ett lokalsinne i världsklass.

I samma kategori men i klassen för tidningar över 300 000 har för övrigt Metro International nominerats för Lady Gaga (artisten var gästredaktör).

I kategorin tidningsförsäljning i klassen för tidningar över 300 000 har Dagens Nyheter nominerats för kampanjen Nya DN.

Sammanlagt har 89 bidrag från 66 företag i 23 länder nominerats i de olika klasserna. Vilka som vinner presenteras på INMA:s kongress i Los Angeles den 6 till 8 maj.

Ämnen i artikeln:

DNExpressenGP

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.