Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Tio beska piller om favoritlögnerna

Publicerad: 2 September 2009, 03:57

Printsäljare kan inte sälja för digitala medier. Demokratin är inte beroende av god journalistik. Och hur vet du att det är nyheterna som läsaren betalar för? Det är tre av tio beska piller som Judy Sims serverar.


På bloggen SimsBlog (med undertiteln All about media, change and getting comfortable with being uncomfortable) har hon publicerat ett inlägg om ”de tio största lögnerna som tidningscheferna säger till varandra”.

Den största lögnen av dem alla är att man kan konkurrera med de bästa digitala tänkarna och kreatörerna utan att själv vara aktiv på ett antal sociala medier.

Några andra lögner:

Ingen annan kan sköta brotts- hälsovårds- och kommunalbevakningen lika bra som vi.

Våra läsare kan vi inte lita på, de är idioter.

En lögn som bara är det till viss del enligt Judy Sims är att det inte finns tillräckligt med intäkter på den digitala sidan för att få redaktionen att gå runt. Men då gäller det att anpassa mun efter matsäcken tycker hon.

Hela listan hittar du här: 

På utvecklingssajten Mindpark.se har disskusionen redan brakat loss:

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.