Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Thomas Peterssohn till Stossles styrelse

Publicerad: 7 April 2017, 04:46

Mittmedias förre vd Thomas Peterssohn går in i styrelsen för teknikbolaget Strossle.


Bolaget startade 2012 under namnet Sprinkle har tagit fram en tjänst som ska underlätta för publicister att dela material med varandra för att öka sidvisningarna och därmed också annonsintäkterna.

– I dag sitter publicisterna i knät på två plattformar som fullständigt dominerar den digitala annonsmarknaden. Allt fler inser att det behövs alternativa ekosystem. Strossles lösning är intressant eftersom den samlar kraften hos många publicister som kan börja samarbeta med varandra omedelbart, säger Thomas Peterssohn i ett pressmeddelande.

Plattformen finns i nuläget hos 80 nordiska publicister och bolaget räknare med att närmaste året få ut den hos 1 500 partners i Europa.

Den svenska verksamheten omsatte 2015 just över 16 miljoner kronor och gjorde ett resultat på 5,3 miljoner kronor. Moderbolaget, Sprinkle International gjorde ett minusresultat på 11,1 miljoner kronor för 2015.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.