Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

The Local utvidgar betalmodellen

Publicerad: 7 Mars 2019, 11:21

James Savage. Foto: Press.

The Locals betalmodell lanseras nu på även i Danmark och Schweiz. Tidningen har nu 10.000 betalande medlemmar.


Ämnen i artikeln:

The Local

Den svenska engelskspråkiga sajten The Local, som riktar sig mot arbetskraftsinvandrare, fortsätter att rulla ut sin betalmodell. Nu kommer de danska och schweiziska läsarna ombes att betala för innehållet.

Tidigare har Medievärlden berättat om The Locals expansionsplan. Sajten, som startade i Sverige 2004, finns nu i nio olika länder, men sajten planerar inte någon expansion till nya länder i närtid. I stället säger man sig jobba med att utveckla de sajter man har. Betalmodellen är ett steg i den inriktningen.

Inkomsterna från betalväggen står för ungefär en femtedel av The Locals intäkter, men tidningen vd James Savage sa tidigare i år att målet är den andelen ska öka framöver.

Förutom att få tillgång till låst material blir de som betalar för The Local inbjudna till olika eventkvällar. Tidningen erbjuder också sina läsare hjälp med svar på vanliga frågor om livet i landet de bevakar skrivna för målgruppen.

Av The Locals nio utgåvor har nu sju rullat ut betalmodellen. Totalt har tidningen 10.000 betalande medlemmar, varav 3.000 var för den franska och svenska utgåvan.

Lucas De Vivo

Reporter

Ämnen i artikeln:

The Local

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.