Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Telia sponsrar AB:s korre

Publicerad: 10 juni 2015, 09:40

Aftonbladet anställer en sponsrad korrespondent i Silicon Valley. Medievärlden kunde rapportera planerna redan i höstas.


Ämnen i artikeln:

branded contentAftonbladetTelia

Sponsrat innehåll tar ett stort kliv framåt i Sverige i och med det nya samarbetet mellan Aftonbladet och Telia, ”Digitala Livet”.

I ett pressmeddelande skriver de att Aftonbladets partnerstudio kommer vara ett samverkansforum för klassiska publicistiska kompetenser och olika former av digital kompetens, såsom utvecklare och dataanalytiker. Partnerstudions redaktion för Digitala Livet kommer löpande producera innehåll.

”Digitaliseringen av vårt samhälle och dess påverkan på områden som livsstil, hälsa och arbete är den mest underrapporterade storyn i vår tid”, säger Aftonbladets publisher Jan Helin. ”Nu får vi möjlighet att bevaka utvecklingen på ett betydligt mer omfattande sätt.”

Medievärlden rapporterade om planerna redan i höstas:

Först ut blir troligen ett projekt tillsammans med Telia som ska gå ut på att bättre bevaka vad som händer på IT-fronten i Kalifornien.

För Aftonbladets del handlar det om innehåll som ska göra oss bättre, inte sämre. Och det ska vara sådant vi vill göra ändå, säger Jan Helin.

(Medievärlden den 28 augusti 2014)

Så ska Aftonbladet växa i höst

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev