Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 22 Mars 2012, 14:05
Schibsted Tillväxtmedier har sålt matsajten Tasteline till Mathem.se.
Ämnen i artikeln:
Schibsted TillväxtmedierEtt bra pris och en bra köpare. Då var det inga problem för Schibsted Tillväxtmedier att göra sig av med Tasteline som nu sålts till Mathem.se som säljer matkassar och matvaror på nätet.
Vad stod det på prislappen?
Det säger vi inte. Men det är kul att du frågar, säger Schibsteds informationschef Olof Brundin.
Tillväxtmediers affärside är att köpa, utveckla och sedan sälja bolag inom dot.com.
Vilket är nästa bolag ni ska sälja?
Det vet man aldrig.
Men ni har bolag som är färdiga att knoppas av?
Alla bolag inom Tillväxtmedier är till salu. Men det är inte bara frågan om att vi ska få ett bra pris utan också att de nya ägarna ska vara bra. Och det var de i det här fallet, säger Olof Brundin.
De samarbeten som Aftonbladet och Svenska Dagbladet har med Tasteline kommer att fortsätta.
Ämnen i artikeln:
Schibsted Tillväxtmedier