Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Talentum satsar på native och branded

Publicerad: 9 Juni 2016, 10:49

Bygger ett helt nytt affärsområde kring sitt native-erbjudande.


Ämnen i artikeln:

Talentumbranded content

Det nya affärsområdet kallar Talentum för Brand arena. Ansvaret för att bygga upp det får Mikael Gullström, som närmast kommer från dm-byrån Reaktion där han varit vice vd och partner. Han har också erfarenhet av att ha arbetat som marknad/försäljningschef inom bankvärlden samt med content marketing.

Den effektiva metodik vi utvecklat under de senaste fem åren passar Talentums starka varumärken som handen i handsken”, säger Mikael Gullström i ett pressmeddelande.

Enligt försäljningchefen Lotta Malmberg är Brand arena Talentums största satsning på många år. Ambitionen är att ta en ledande position på B2B-marknaden.

”Vi är övertygade att nyckeln i framgångsrikt contentarbete handlar om att skapa effektiva mät- och säljprocesser i kombination med relevant innehåll för våra läsare, säger Lotta Malmberg.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Talentumbranded content

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.