Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Sydsvenskan och HD gör gemensam näringslivsbilaga

Publicerad: 5 Oktober 2012, 06:14

Bilagan kommer ut en gång i månaden och får en större räckvidd i Skåne än Dagens industri har i hela landet.


Ämnen i artikeln:

Helsingborgs Dagblad

Näringslivsbilagan görs av Sydsvenskans näringslivsredaktion under ledning av Elisabeth Andersson och Thomas Frostberg. Helsingborgs Dagblad sitter med i ett gemensamt redaktionsråd.

Vi är med och bestämmer innehållet så att det passar båda målgrupperna. Vi ser till att det finns ett Öresundsperspektiv, säger HD:s chefredaktör Lars Johansson.

Första numret kommer 20 oktober och fokuserar på stormarknadsexpansionen nummer två kommer att handla om logistik, båda är företeelser som är stora i bägge tidningarnas spridningsområden.

Tillsammans har tidningarna en räckvidd på 441 000 läsare.

Vår räckvidd är nu större i Skåne än för Dagens industri i hela landet, säger Sydsvenskans vd Lars Dahmén i en kommentar.

Tidningarnas försäljningsavdelningar och Hela Skåne sköter den lokala försäljningen medan Sydsvenskan i Stockholm står för riksförsäljningen.

Sydsvenskan fortsätter ge ut sin Näringslivsbilaga på lördagar.

HD har ett dagligt ekonomiuppslag som mest består av byråmaterial, och ingen egen ekonomireporter.

Skulle det här samarbetet kunna utökas till att gälla också det dagliga materialet?

Så långt har vi absolut inte tänkt.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Helsingborgs Dagblad

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.