Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Sydsvenskan byter betalmodell

Publicerad: 15 Februari 2018, 11:35

Mattias Pehrsson, chef för Sydsvenskan.se.

Sydsvenskan.se kompletterar nu sin premiummodell med en frekvensmodell. Förra året ökade antalet totala prenumeranter tack vare betalmodellen. UPPDATERAD


Ämnen i artikeln:

SydsvenskanHD-Sydsvenskan

Sydsvenskan och HD startade sin nuvarande betalmodell i december 2016.

– Vi har letat efter ett komplement till dagens premiummodell och frågat oss hur en frekvensmodell skulle se ut om den uppfanns i dag. Nu har vi kommit en bit på vägen och är redo för en första lansering, säger Mattias Pehrsson, chef för Sydsvenskan.se.

Hur många digitala prenumeranter har ni nu och hur har antalet prenumeranter utvecklats?

– Det här ju rörlig materia men vi är på väg mot 25 000 digitala prenumeranter för HD-Sydsvenskan. Totalt ökade vi antalet prenumeranter 2017 med omkring fem procent jämfört med 2016.

Med den nya betalmodellen ska redaktionen kunna optimera trafikströmmar och premiumerbjudanden i realtid och den är en del av Sydsvenskans första större satsning inom AI och prediktioner.

”Vi har betydligt fler prenumeranter totalt i dag än vi hade 2016 och det visar att vår satsning är rätt. De första veckorna i år har varit våra bästa hittills och nu hoppas vi att den dynamiska betalväggen kan hjälpa oss att nå våra högt ställda mål för helåret”, säger Pia Rehnquist, chefredaktör och ansvarig utgivare för Sydsvenskan, i en kommentar.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se


Ämnen i artikeln:

SydsvenskanHD-Sydsvenskan

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.