Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Sveriges Annonsörer skrotar mediekommittéerna

Publicerad: 24 November 2015, 06:11

Vid årsskiftet lägger Sveriges Annonsörer ner sina nio mediekommittéer. I stället införs tre expertteam.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Ett team ska jobba med köpta kanaler, ett med förtjänade och ett med egna kanaler. Varje team ska bestå av mellan 10 och 25 personer och det är en blandning av annonsörer, kreativa byråer, mediebyråer, mediehus och undersökningsföretag.

De ska bland annat uppmuntra och främja gemensamma spelregler inom branschen, ta fram rekommendationer och riktlinjer och driva utvecklingen framåt i de frågor som rör teamen.

 Det främsta skälet till detta beslut är att den tidigare och nuvarande indelningen av medier blir allt svårare att hålla isär. Vi anser att den nya uppdelningen tydligare speglar hur verkligheten ser ut, säger Ulf Hermansson Samell, utbildnings- och eventchef på Sveriges Annonsörer i en kommentar.

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.