Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Sveriges Annonsörer missade Skånskan

Publicerad: 26 Januari 2009, 09:37

Sveriges Annonsörer korar Alltommat.se som senaste årets bästa växare på nätet. Men håller sig till de 50 största och missar Skånska Dagbladets ökning från 15 543 till 83 240.(Uppdaterad)


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Samarbeten och samgåenden är framgångsrika. Allt om mats och Expressens samverkan har gjort att Allt om Mats sajt ökat med 239 procent, från 58 000 besökare vecka 48 2007 till 196 000 besökare samma vecka i fjol.

Samgåendet mellan Dagens Industri och Privata Affärer har fått ett ännu större lyft tillsammans i faktiska unika webbläsare, från 556 000 för Di 2007 till 1 076 000 i fjol. Procentuellt var det en ökning med 94 procent.

Men den verkliga klättraren i fjol var Skånska Dagbladet som ökade med 435 procent och har blivit en av de större lokala nyhetssajterna. Om detta skrev vi december.

Vi i villa har också haft en mycket stark ökning i fjol, med 115 procent.

Toppsajternas tillväxt under 2008. Källa: Kia-index.

{embed class_sfx=-inner&where=category&where_id=28}

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.