Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Svenskan ska ingå i Schibsteds säljorganisation

Publicerad: 24 Oktober 2016, 07:25

Schibstedhuset. Foto: Linnéa Kihlström

Vid årsskiftet tar SvD:s annonsavdelning plats i Schibsted Sales & Inventory (SSI).


Ämnen i artikeln:

Anders NylanderGunilla AskerSchibsted

Samordningen av säljet är en del av Schibsteds strategi att successivt föra sina verksamheter närmare varandra för att utveckla ett konkurrenskraftigt ekosystem av olika tjänster.

SvD:s vd Gunilla Asker är positiv till ett mer sammanhållet annonssälj:

”SSI har under året etablerat sig som en attraktiv partner för annonsörer och mediebyråer. Nu kan såväl SSI som SvD ytterligare stärka sina positioner med en bredare produktportfölj som skapar nya möjligheter och som ger Schibsted en tydlig konkurrensfördel”, säger Gunilla Asker i ett pressmeddelande.

Målet med den samverkande organisationen är att skapa en hållbar digital position på en marknad där internationella aktörer breder ut sig allt mer.

Anders Nylander, vd för Schibsted Sales & Inventory, kommenterar:

”SvD:s tydliga position på den svenska mediemarknaden med starka målgrupper och prisvinnande journalistik kommer bli ett viktigt tillskott i SSI:s samlade utbud”, säger Anders Nylander.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.