Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag11.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Svenskan kampanjar i mobilspel

Publicerad: 12 April 2013, 08:00

Wordfeud och Quizkampen. Det är två av de ställen där Svenska Dagbladet ska försöka hitta läsare till sin nya tidning.


Ämnen i artikeln:

KampanjSvenska Dagbladet

I går kom den nya tidningen. På måndag kommer kampanjen. Den sträcker sig i tre veckor och budskapet är att SvD tänjer tanken.

Den kommer att synas i såväl print som utomhus i Stockholm, bland annat i t-banan. Men också i ett antal digitala kanaler som Schibstedssajterna Hitta.se och Aftonbladet.se. Dessutom i ett antal appar som Wordfeud och Quizkampen.

Ett utmärkt exempel på en bra reklamidé som gör det möjligt att strategiskt och tydligt positionera SvD på marknaden, säger SvD:s vd Gunilla Asker i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

KampanjSvenska Dagbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.