Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Svenska YouTubers blir redaktörer i Egmonts nya ungdomssatsning

Publicerad: 1 december 2015, 09:16

Manfred och Johannes får sin egen tidning där fokus helt ligger på just YouTube och sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Egmont Publishing

OH My Vlog! heter Egmonts senaste satsning som lanseras i dag. Målgruppen för tidningen är ungdomar i åldern 10-14 år.

För oss har det framförallt varit viktigt att det här blir Manfreds och Johannes tidning. Det är de som har planerat, utformat och gjort merparten av det redaktionella innehållet, säger Christina Gustafson, Marknadschef på Egmont Publishing i ett pressmeddelande.

Tillsammans har Manfred Erlandsson och Johannes Gustavsson över 350 000 följare i sina sociala medier-kanaler. I OH My Vlog! visar de läsarna rätt i ”vloggvärlden”, bland annat genom att dela med sig av sina framgångsrecept för YouTube, Twitter, Instagram, Snapchat och Periscope.

Vi är sjukt nöjda med vår insats och tidningen är bättre än vad vi någonsin kunnat drömma om! Vi vet också att intresset är stort bland våra följare, så det ska bli grymt kul att se och höra allas reaktioner, säger Johannes Gustavsson och Manfred Erlandsson i en kommentar

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Egmont Publishing

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.