Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Svenska reklammarknaden starkast i norden

Publicerad: 18 November 2010, 09:27

Den svenska reklammarknaden växte med 7 procent första halvåret i år. Det är betydligt bättre än i våra nordiska grannländer.


Den svenska reklammarknaden växte snabbt första halvåret 2010. I Danmark minskade investeringarna, även om de ser ut att vända tredje kvartalet. Finland ökade svagt och Norge ligger nästan i nivå med Sverige.

”Att den svenska reklammarknaden har vänt med oerhörd kraft är väl känt, men nu ser vi att styrkan i vändningen är mycket större än i övriga Norden”, säger IRM:s VD Magnus Anshelm i ett pressmeddelande. Han konstaterar också att den svenska reklammarknaden har fortsatt växa mer än andra länder även under hösten.

Medieinvesteringarna per invånare är fortfarande högre i Norge och Danmark.
📷

Statistiken är framtagen av IRM har tillsammans med Dansk Oplagskontrol i Danmark och TNS-Gallup i Finland.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.