Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Svenska Dagbladet ökar marginalen

Publicerad: 13 Februari 2015, 06:48

Svenska Dagbladets ledning lyckas behålla en vinstmarginal trots att både upplagorna och annonsintäkterna minskar.


Ämnen i artikeln:

Gunilla AskerSvenska Dagbladet

Den tryckta upplagan sjönk med 9 procent under 2014. Intäkterna från annonssidan sjönk med 18 procent.

De totala intäkterna från den digitala verksamheten ökade med 29 procent.

De totala rörelseintäkterna sjönk från motsvarande drygt en miljard svenska kronor till 960 miljoner. Men marginalen ökade från noll-resultatet 2013 till en vinst på 4 procent i år.

Ett resultat av fokuserat och hårt arbete. Vi är på rätt väg, vår flerkanalsstrategi och vår plan för en långsiktig lönsamhetsnivå håller. Det är positivt att se hur print och digitalt stöttar varandra, både i läsar- och annonsvärlden, säger SvD:s vd Gunilla Asker i en kommentar.

Tv-satsningen drar ner Aftonbladets resultat

Rekordresultat för Schibsted i Sverige


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.