Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Svensk Golf får ny chefredaktör

Publicerad: 1 Februari 2017, 07:33

Oskar Åsgård, tillträdande chefredaktör på Svensk Golf.

Oskar Åsgård, i dag chefredaktör på Golf Digest, tar över chefredaktörskapet på golftidningen Svensk Golf.


Ämnen i artikeln:

Egmont PublishingEgmont

Sammantaget har Oskar Åsgård arbetat i över ett decennium på titlarna Golf Digest, Svensk Golf och Svenskgolf.se (tidigare golf.se). Nu blir han chefredaktör för Svensk Golf när tidningens nuvarande chefredaktör Tobias Bergman börjar blir kommunikationschef på golfdetaljisten Dormy.

”Jag är väldigt glad över att Oskar tackat ja till att ta över efter Tobias. Oskar har varit en viktig kugge i vår starka golfredaktion under många år, och hans redaktionella erfarenhet och kunskap om golf och golfbranschen är stor. Med Oskar ombord känner jag mig väldigt trygg i vår fortsatta satsning på att utveckla och vässa landets mest vällästa golftidning”, säger Johan Taubert, förlagsdirektör på Egmont Publishing.

Oskar Åsgård ser fram emot sitt nya uppdrag som han kliver på den 1 april:

”Det känns som en oerhört kul och inspirerande utmaning. Svensk Golf är ett väldigt starkt varumärke och det är en rolig titel att jobba med eftersom den når hela Golfsverige. Att få vara med och forma vad vi skriver om i Svensk Golf och skildra världens bästa sport är helt klart ett drömuppdrag.”

Förra året var det 70 år sedan Svensk Golf grundades. 1964 köptes tidningen av Svenska Golfförbundet och den gjordes då till förbundets officiella medlemstidning. Våren 2015 köpte Egmont Publishing Svenska Golfförbundets medieverksamhet där Svensk Golf, Golfguiden och sajten svenskgolf.se ingår. I dag utkommer Svensk Golf tio gånger om året och tidningens upplaga ligger på omkring 310 000 exemplar.

Rekryteringsarbetet efter Oskar Åsgårds efterträdare på Golf Digest, som Egmont också ger ut, inleds inom en snar framtid.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Egmont PublishingEgmont

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.