Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

SvD testar native i long read-format

Publicerad: 5 November 2015, 09:45

Under dagen ska Svenska Dagbladet rulla ut ett nytt nativeformat på sajten. Branded Story är en kommersiell test av long read-formatet.


Ämnen i artikeln:

SvD

Först ut är den norska Norrøna som producerar fritidskläder.

Vår tanke har varit att producera något som läsarna kommer att vilja ta till sig, säger Robin Nilsson, kommersiell redaktör på SvD.

Det har skett genom att integrera video, grafik, bilder och text i en miljö där upplevelsen ska inbjuda till långläsning.

Vi tyckte att detta var ett spännande annonsformat som på ett nytt och engagerande sätt får fram delar av den historik som ligger bakom vårt varumärke och produkter. Att få möjligheten att vara först ut är alltid kul, säger Norrønas marknadsdirektör Martin Lien i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

SvD

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.