Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

SvD stärker sin digitala bevakning

Publicerad: 2 Oktober 2015, 07:34

Ett samarbete med nyhetssajten Breakit är en del av SvD Näringslivs nya fördjupade bevakning av techbranschen.


Ämnen i artikeln:

SvD NäringslivSvenska Dagbladet

Sex nyhetsartiklar från Breakit per vecka samt sajtens podd kommer att finnas på SvD Näringslivs sajt. Dessutom kommer en reporter från tidningen att arbeta med att bevaka vad som händer på tech- och digitalfronten.

Materialet presenteras under vinjetten Digitalt på sajten. Där kommer också att finnas en ny storytagg Digitala livet. Under den vinjetten ska SvD publicera initierade och fördjupande techartiklar och SvD Annons ta fram annonsmärkt native-material i samarbete med Telia.

Men det handlar inte om den typ av samarbete som Aftonbladet, som också ägs av Schibsted-koncernen, har med samma operatör.

Det här är vår modell, det är viktigt att understryka, säger redaktionschef Olle Zachrison.

Vi kommer inte att ha något redaktionellt samarbete med Telia utan precis som vi har sponsorer på vissa delar av vår hållbarhetssektion kommer vi nu att ha en sponsor av det här materialet.

Så Katarina Andersson som bevakar Silicon Valley för Aftonbladet och Telia kommer inte att skriva för er också?

Nej, det kommer hon inte.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.