Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

SvD börjar ta betalt efter fem sekunder

Publicerad: 28 September 2015, 10:36

Svenska Dagbladet introducerar ett nytt sätt att betalt för rörligt innehåll i mobilen. Först när fem sekunder har gått kommer det att kosta något för annonsörerna.


Ämnen i artikeln:

Svenska Dagbladet

Med den nya modellen är tanken att annonsörerna ska få en garanti att besökarna verkligen har sett kampanjen.

Att vi nu lanserar denna modell på rörligt innehåll i mobilen känns helt naturligt. Det här är något vi tror starkt på både när det gäller mobil och desktop, på säger Peter Oskarsson, affärsområdeschef på SvD Annons i en kommentar.

Mediebyrån IUM och företaget Meda blir först ut att testa modellen med munsköljprodukten SB12.

Vår köpta annonsering blir mer relevant när vi fångar de konsumenter som visat ett intresse för våra produkter. SvD erbjuder ett spännande annonsformat, där vi bara betalar för de som faktiskt har sett vårt material, säger Marie Modig, marknadschef på Meda i en kommnetar.

Ämnen i artikeln:

Svenska Dagbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.