Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Svag start på annonsåret

Publicerad: 9 Februari 2016, 10:32

De totala annonsköpen via mediebyråerna minskade med 4,3 procent i januari jämfört med 2015.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Sök har minskat med 26 procent i januari. Något som Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer tror beror på att flera mediebyråer har specialistbyråer som hanterar den typen av uppdrag för sina mest sökintensiva kunder. Den försäljningen hamnar därmed utanför mediebyråbarometern.

Kvällspressens printförsäljning via mediebyråer minskade med 29 procent i januari. Storstadsmorgontidningarna minskade sin annonsförsäljning i print via mediebyråerna med 17,2 procent och landsortspressen med 2,9 procent. Landsortspressen gick därmed alltså något bättre än marknaden som helhet.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.