Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Svag reklamtillväxt i Norge

Publicerad: 12 Maj 2010, 08:49

Lågkonjunkturen sitter fortfarande i den norska reklammarknaden första kvartalet 2010, visar IRM.


Ämnen i artikeln:

Norge

Den totala reklammarknaden ökade med 0,3 procent, cirka 4 miljoner norska kronor, jämfört med samma period 2009.

De strukturella förändringarna dom fick vind i seglen under finanskrisen fortsätter också nu, något som tydligt visar sig i att internet går bättre än marknaden totalt, medan de flesta tryckta medier ligger i svag tillbakagång.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Norge

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.