Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Storstad tappade rejält tredje kvartalet

Publicerad: 11 November 2008, 16:17

12 procent av storstadspressens annonsintäkter försvann tredje kvartalet. Det visar ny statistik från IRM, Institutet för Reklam och Mediestatistik.


Ämnen i artikeln:

IRM

Annonsköpen under tredje kvartalet ökade med 2,2 procent tredje kvartalet jämfört med samma period förra året. Totalt köpte medieinvesterarna för 6,9 miljarder kronor under perioden.

Bäst gick det för nätannonseringen som växte med 20 procent.

Dagspressen tappade 1,8 procentenheter. Inte minst beroende på att den konjunkturkänsliga storstadspressen minskade sin försäljning med hela 12 procent, vilket motsvarar omkring 90 miljoner kronor.

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.