Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Stora annonstapp för Aftonbladet och Svenska Dagbladet

Publicerad: 14 Augusti 2009, 01:50

Svenska Dagbladet tappade 20 procent i annonsintäkter under andra kvartalet. Aftonbladet har tappat 22 procent på pappersannonser och 5 procent i upplageintäkter.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetSvenska Dagbladet

Svenska Dagbladet klarade nollresultat andra kvartalet genom en liten ökning av upplageintäkterna. Dock gjorde företaget en vinst andra kvartalet i fjol, så kostnadsbesparingarna har inte kunnat kompensera annonstappen.

Aftonbladet gör vinst andra kvartalet, både på papper och på nät, men nivåerna ligger på en tredjedel av samma period i fjol.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.